English
Start Free trial

5 domenii in care legal tech poate fi de ajutor in eficientizarea activitatii avocatilor

Instrumentele de legal tech au luat avant in procesul de dezvoltare a activitatii firmelor de avocatura din intreaga lume. Romania este inca la un nivel incipient, lucru explicabil, avand in vedere dimensiunea relativ mica a pietei si faptul ca piata este inca relativ tanara. Exista insa deja aplicatii software de tip legal tech ce pot fi utilizate de avocatii romani. De la instrumentele de tip legal tech pentru comunicarea si colaborarea cu clientii si pana la instrumente legal tech pentru inregistrarea timpilor si facturare pentru avocati sau pentru managementul dosarelor de Instanta, aceste aplicatii pot fi deja folosite pentru imbunatatirea eficientei in activitatea firmelor de avocatura.

Iata cateva domenii in care aplicatiile de tip legal tech pot veni in ajutorul avocatilor si firmelor de avocatura:

Cresterea productivitatii pentru avocati cu ajutorul legal tech

La nivel international exista multiple solutii care promit cresterea productivitatii cu ajutorul tehnologiei: Asana, Slack ori Monday – care promit automatizarea proceselor si managementul proiectelor, dar si KeyVision PRO – solutie software romaneasca dezvoltata pentru a sprijini casele de avocatura si cabinetele de avocati in parcursul lor de eficientizare a proceselor.

Management si sharing de documente cu ajutorul legal tech

Atunci cand ne gandim la sharing de documente, nume de instrumente precum Dropbox, OneDrive sau Google Drive sunt primele care ne vin in minte. Toate aceste platforme sunt insa doar platforme de sharing de documente. Pentru cei care au nevoie de ceva mai mult, de un pas inspre zona de #KnowledgeManagement, platformele dedicate de document management precum M-Files castiga detasat. Astfel de platforme ofera functionalitati integrate, care au fost dezvoltate ca urmare a lucrului cu diferite tipuri de clienti, cu diferite tipuri de nevoi.

Instrumente pentru avocati pentru comunicarea si colaborarea cu clientii

In aceasta perioada tehnologia ofera multiple solutii de comunicare cu clientii care se pot adapta nevoilor avocatilor si firmelor de avocatura: aplicatiile de tip Skype, Google Meet sau Zoom permit organizarea de teleconferinte si intalniri online, aplicatiile de tip WhatsApp sau FaceTime vin in sprijinul celor care au o abordare mai informala asupra comunicarii cu clientii, platformele de email care ofera integrari cu diferite sisteme de lucru, pentru a fi de ajutor utilizatorilor, in timp ce diferite aplicatii sunt integrate si permit editarea diferitelor documente – Google Drive, OneDrive etc.

Inregistrarea timpilor si facturare pentru avocati

Inregistrarea timpilor lucrati de avocati a devenit o nevoie adresata de multe firme de software. Astfel ca exista multiple solutii pe piata in acest sens, atat din Romania, cat si la nivel international. Solutiile internationale au o abordare mai simplista a relatiei cu clientii si nu permit flexibilitate in procesul de facturare, asa cum este deseori solicitat de catre clienti. De aceea este probabil mai eficient sa luati in considerare o solutie locala, dedicata, care aduce pe langa functionalitatile de facturare si de inregistrare timpi, precum si, mai important, functionalitati de integrare cu instanta sau CRM. De exemplu, KeyVision PRO, care este o solutie complet integrata, permite o trasabilitate completa, de la inregistrarea timpului pana la valoarea produsa de acesta, cand a fost incasata si ce costuri asociate a avut.

Managementul dosarelor de Instanta 

La nivel international exista solutii diferite de management al dosarelor de instanta – Clio, App4Legal, Rocket Matter, dar aceste aplicatii sunt dificil, daca nu imposibil de folosit pentru managementul dosarelor din tara noastra. Pentru a veni in intampinarea nevoilor avocatilor, aplicatii precum KeyVision PRO au dezvoltat functionalitati legate de urmarirea dosarelor de instanta, ajutand astfel la imbunatatirea procesului de management al dosarelor.

Sursa foto: Bram Naus

Dezvolta-ti firma de avocatura!

Alatura-te marilor case de avocatura care au ales solutia KeyVision!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

KeyVision PRO - Soft pentru avocati - Footer